КОНСПЕКТ УРОКУ 18
ТЕМА УРОКУ: БАСКЕТБОЛ учнів 9 класу
Для
учнів 9 класу
КОНСПЕКТ УРОКУ 18
ТЕМА УРОКУ: БАСКЕТБОЛ
ЗАВДАННЯ УРОКУ:
-вдосконалювати
техніку виконання ведення і передач м'яча на місці і в русі;
-вдосконалювати
техніку виконання штрафних кидків;
-виховувати почуття
колективізму та взаємовиручки в змагальних естафетах;
-сприяти зміцненню
здоров'я засобами ігрової та змагальної діяльності;
-розвивати
кмітливість, спритність, швидкість та витривалість.
Інвентар:баскетбольні м'ячі,
фішки, 2 комплекти спортивної форми, секундомір,
роздатковий матеріал.
Тип уроку:вдосконалення умінь і
навичок.
Місце
проведення: спортивний зал
Вчитель фізкультури: Аліщенко Сергій Альбертович.
для учнів 9 класу
ЗАВДАННЯ УРОКУ:
-
вдосконалювати
техніку виконання ведення і передач м’яча на місці і в русі;
-
вдосконалювати
техніку виконання штрафних кидків;
-
виховувати
почуття колективізму та взаємовиручки в змагальних естафетах;
-
сприяти
зміцненню здоров'я засобами ігрової та змагальної діяльності;
-
розвивати
кмітливість, спритність, швидкість та витривалість.
.
Тип уроку: вдосконалення умінь і навичок.
Місце проведення: спортивний зал
Тип уроку: навчальний.
Місце проведення: спортивний зал.
Інвентар: баскетбольні кільця, баскетбольні м`ячі, фішки ,свисток, секундомір.
Тривалість уроку: 30хв.
Вчитель фізкультури: Аліщенко Сергій Альбертович.
Хід уроку
№ з/п |
Зміст уроку |
Дозу-вання |
Організаційно-методичні вказівки |
І. Підготовча частина (10 хв) |
|||
1 |
Шикування
в шеренгу, привітання, оголошення завдань уроку. Бліцтурнір -
В
якій країні народився баскетбол? -
Скільки
гравців знаходиться на майданчику під час гри? -
Скільки
секунд дається на одну атаку? -
Скільки
очок нараховуються команді за штрафний кидок? Стройові вправи на місці і в
русі. |
30 с. 1 хв. |
Перевірка
форми одягу, самопочуття, відсутні. ТБ на уроці. ЧСС за 6
сек. ( до 90 ). Відповіді
по черзі хлопці – дівчата. Повороти,
перешикування. |
2 |
Ходьба - на носках, на п'ятках, перекатом,
спортивна ходьба |
30 с. |
Дотримання
дистанції та правильної постави. Стежити за ритмічним диханням |
3 |
Біг - приставним кроком, схрещений,
спиною вперед, з високим підніманням колін, з закиданням |
1 хв. |
Дотримання
дистанції. Темп
повільний. |
4 |
Загальнорозвивальні вправи на місці -
кругові
оберти ( зап’ястки, лікті, плечі ); -
ривки
руками; -
нахили
в сторони; -
нахили
вперед – назад; -
«мельниця»; -
махи
ногами; -
присідання
– вистрибування; -
вправи
«на гомілкостоп». |
4 хв. |
Музичний
супровід. Дотримання
інтервалу. Увага на
поставу, на амплітуду. Показ. Рахунок не
обов’язковий. |
|
Естафети з баскетбольними м'ячами: 1.
Ведення
до фішки лівою, назад – правою. 2.
Ведення
до фішки, передача. |
3 хв. |
2-3
команди. Фішка –
захисник (дальня рука). Передача в
русі. ЧСС за 6
секунд. ( до 160 ). |
II. Основна частина (18 хв) |
|||
1 |
Завдання 1 1. Вдосконалення техніки виконання передач - Передача м'яча в парах на місці: * без
відскоків, стоячи на місці; * з
відскоком від підлоги; * від
грудей; * збоку; * знизу; * згори; * від
плеча. - Передача м'яча в парах в русі: * без
відскоку приставним кроком; * з
відскоком звичайним кроком; |
5 хв. |
Демонстрація
(передача – ведення). Виконувати
вправи у баскетбольній стійці. Руки
«чекають». Зміна
місця, дистанції. Ловля –
коло – передача. !!! – з-за
спини. Темп
збільшувати поступово. ТБ під час
повертання. Кидок мяча
після ведення. |
2 |
Завдання 2 Вдосконалення техніки ведення м’яча * на
місці; * в русі; * різна
швидкість, висота відскоку; * без
зорового контролю; * спиною
вперед; * по колу; * між
фішками; 2 трійки в колонах на відстані 8-10 м. Ведення –
передача – передача – передача. |
4 хв. |
Різна
швидкість, висота відскоку. Без
зорового контролю. По свистку
– зупинка. По колу і
між фішками – дальньою рукою. Передача з
місця після зупинки. |
3 |
Завдання
3. Вдосконалення техніки виконання штрафних кидків. ·
Імітація ·
Виконання в парах ·
2-3 пробних в кошик ·
12 залікових |
4 хв. |
Увага на
роботу ніг, кисті. Кидок з 6
м. з різних точок. Результати
– графік. |
4 |
Двостороння гра 5 х 5 на весь
майданчик. Варіант: стрітбол 3 х 3 на 2
майданчики. Учні застосовують раніше
вивчені прийоми. |
6 хв. |
Суддя –
жести. Різна форма. ТБ. До
свистка. ЧСС ( до
160 ). |
III. Заключна частина (2 хв) |
|||
1 |
Ходьба та
вправи на відновлення дихання |
30 с. |
Темп
ходьби повільний |
2 |
Оцінювання
навчальних досягнень учнів |
15 с. |
Індивідуально
вказати кожному на помилки. |
3 |
Баскетбольна термінологія Що означає жест судді: ·
хвилинна перерва; ·
поштовх суперника; ·
м’яч не зарахований; ·
штрафні кидки |
15 с. |
Використати
малюнки |
4 |
Підведення підсумків уроку |
15 с. |
Відзначити
кращих учнів |
5 |
Домашнє
завдання |
15 с. |
Стрибки
вгору з присіду зі сплеском у найвищій точці польоту (4x10 р.), присіданя на одній нозі |
6 |
Організований
вихід із залу. |
30 с. |
Перешикування
в колону по 2. Вихід в
колону по 1. |
КОНСПЕКТ
УРОКУ
З
ФІЗКУЛЬТУРИ ДЛЯ УЧНІВ 11 КЛАСУ
КОНСПЕКТ УРОКУ
З ФІЗКУЛЬТУРИ ДЛЯ УЧНІВ 11 КЛАСУ
Модуль: Настільний теніс
Мета: виховувати в учнів любов для
щоденних занять фізичними вправами. Розвиток основних фізичних якостей та
рухових здібностей, підвищення рівня фізичної підготовленості учнів.
Завдання
уроку:
1. ЗРВ.
2.Підрізка зліва та справа.
3.Удосконалення подач.
4. Види обертань: нижня, верхня, бокова.
5.Подачі: пасивна, активна.
6. Навчальна гра.
Місце проведення: спортивний зал.
Інвентар: м’ячі тенісні, ракетки, столи.
Тривалість
уроку:30хв.
Тип
уроку: урок
навчання.
Вчитель
фізкультури: Аліщенко Сергій Альбертович.
Хід уроку
Ч. У |
Зміст уроку |
Дозування |
ОМВ |
Підготовча
частина 10 хв. |
Шикування. Рапорт.
Привітання. Повідомлення завдань уроку. Інструкція з БЖД Особливості
фізичної підготовки тенісистів з урахуванням віку та статі. Вимірювання
ЧСС. Стройові
вправи: -
повороти на ліво; -
повороти на право; -
повороти кругом. Різновиди
ходьби: - на
носках; - на
п’ятах; - на внутрішній
частині стопи; - на
зовнішній частині стопи; - на
пів присід; -
повний присід. Різновиди
бігу: -
приставні правим боком; -
приставні лівим боком; -
спиною вперед. Відновлення
дихання Перестроювання
по 2
ЗРВ Вправи
на розтягування.
Вимірювання
ЧСС |
2 хв.
15 с. 1 хв.
1 хв.
1 хв.
0,5 хв.
4 хв. 1 хв
15 с. |
фронтальний
метод. Зовнішній вигляд. Стан здоров’я отримати
зворотну інформацію
У
нормі ЧСС 70-80уд/хв. (мн. на4) одночасний
спосіб виконання. Слідкувати
за чіткістю, правильністю виконання. Через
ліве плече.
Руки
на поясі. Руки
до плечей. Руки
за голову. Руки
за спину. Руки
вперед. Руки
на коліна. Руки
на поясі. Руки
на поясі. Дивитися
через праве плече. Руки
через сторони-вдих, вниз-видих Через
середину.
Для
всіх м’язів тіла
Множити
на 4 |
Основна
частина 18 хв. |
Види
обертань: нижня, верхня, бокова. подача з нижнім обертанням використовується
переважно для того, щоб не дати можливості суперникові здійснювати атаку,
тому й по довжині вона найчастіше буває короткою. Подача з верхнім обертанням буває двох
видів – довга швидка (неочікувана для суперника) та коротка. Остання змушує
гравця навпроти виконувати атакуючі дії й підготуватись до власних атакуючих
дій. Подача з боковим обертанням в «чистому вигляді»
практично не зустрічаються. Бокове обертання супроводжується зазвичай верхнім
або нижнім.
Подачі: пасивна, активна Активна підставка – ракетка “закривається” коротким рухом
передпліччя і кисті вперед і вгору. Так як це удар у відповідь по м’ячу, який
має велику кінетичну енергію, відбувається швидкий активний поштовх, що
прискорює політ м’яча. Пасивна
підставка – ракетка
м’яко підводиться до м’яча, і він відскакує від неї. Переважно цей удар
гравців початківців, або в ситуації, коли гравець не встигає підготуватися до
виконання активної підставки або атакуючого удару. Навчальна гра. |
3 хв.
5 хв.
10 хв. |
Показ,
навчання.
Показ, навчання.
Правила гри. |
Заключна частина 2 хв. |
Шикування Відновлення
дихання: Ходьба
у повільному темпі Вимірювання
ЧСС Підсумок
уроку
Організаційний
вихід із спортзалу
|
0,5 хв. 1 хв.
. 15 с. 2 хв.
0,5 хв. |
В
шеренгу. Глибокий
вдих і видих.
У
нормі 90 уд/хв. Короткий
аналіз, помилки, оцінки, Д/з. В
колону один за одним |
КОНСПЕКТ УРОКУ
З ФІЗКУЛЬТУРИ ДЛЯ УЧНІВ 7 КЛАСУ
КОНСПЕКТ УРОКУ
З ФІЗКУЛЬТУРИ ДЛЯ УЧНІВ 7 КЛАСУ
Модуль: волейбол.
Мета: виховувати інтерес і прагнення до самовдосконалення, зберігати та
зміцнювати здоров`я учнів.
Завдання уроку:
1.
Вдосконалювати техніку
виконання прийому і передачі м`яча зверху та знизу двома руками.
2. Вивчення техніки виконання верхньої прямої подачі.
3. Оцінити правила гри в волейбол(за допомогою навчальних
карток).
4. Сприяти розвитку сили, швидкісно-силових якостей
засобами рухливих ігор, естафет.
Тип уроку: навчальний.
Місце проведення: спортивний зал.
Інвентар: волейбольна сітка, волейбольні м`ячі, свисток, секундомір.
Тривалість уроку: 30хв.
Вчитель фізкультури: Аліщенко Сергій Альбертович.
Хід уроку
№ п/п |
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно –
методичні вказівки |
Підготовча
частина уроку( 10хв.) |
|||
1. |
Шикування в шеренгу. Привітання. Повідомлення
завдань уроку. Техніка безпеки на уроці. |
1хв |
фронтальний метод |
2. |
Стройові вправи: повороти наліво, направо, кругом.
Вимірювання ЧСС. |
30с
10с |
одночасний спосіб виконання |
3. |
Ходьба: - звичайна в обхід спортзалу; - на п`ятках, руки вгору; - на носках, руки в замок, вгору; - на зовнішній стороні стопи, руки в сторони; - на внутрішній стороні стопи, руки за спину; - в присіді; |
2хв |
звернути увагу на правильну поставу |
4. |
Біг: - звичайний; - приставним кроком лівим боком; - приставним кроком правим боком; - спиною вперед; - з підскоками. - з прискоренням. |
2хв |
дистанція 1,5м
|
5. |
Стрибки: - в присіді; - на правій нозі; - на лівій нозі. Перешикування в дві шеренги. |
1хв |
по діагоналі спортзалу |
6. |
Загально-розвиваючі вправи на місці: 1) В.п. ноги нарізно, руки на пояс. 1-3- кругові рухи головою вправо. 4-в.п.5-8- теж,
вліво. 2) В.п. ноги нарізно, руки на пояс. 1-2- нахил голови вперед; 3- нахил голови назад. 4-в.п. 3) В.п. ноги нарізно, руки перед грудьми в «замок» зігнуті. 1- руки вперед.2- в.п.3- руки над головою.4-в.п. 4) В.п. ноги нарізно, руки вгору. 1-3- колові рухи руками вперед.4-в.п. 5-7- колові рухи руками назад.8-в.п. 5) В.п. ноги нарізно, права вгору, ліва вниз. 1-3- відведення прямих рук назад.4-в.п.5-7- те саме,
з зміною положення рук.8-в.п. 6) В.п. ноги нарізно, руки перед собою. 1- поворот тулуба вліво. 2-в.п.3- поворот тулуба
вправо.4-в.п. 7) В.п. ноги нарізно, руки на пояс. 1- нахил тулуба вліво.2-в.п.3- нахил тулуба
вправо.4-в.п. 8) В.п. ноги нарізно, тулуб нахилений вперед, руки в
сторони, вправа «млин». 9) В.п. о.с. 1- упор присівши; 2- упор лежачи; 3- упор присівши; 4- о.с. Вимірювання ЧСС. |
4 рази
4 рази
4-6 разів
4 рази
6 разів
4 разів
6 разів
4 рази
10с |
темп виконання повільний
|
Основна частина
уроку (17хв.) |
|||
1. |
Прийом та передача м`яча зверху в парах. |
4хв |
груповий метод звернути увагу на роботу рук |
2. |
Прийом та передача м’яча знизу в парах. |
4хв |
слідкувати за стійкою гравця |
3. |
Верхня пряма подача: а) в зони 4, 3, 2. б) в зони 5, 6, 1. |
5хв |
не заступати на лінію подачі |
4. |
Оцінювання правил гри в волейбол за допомогою
навчальних карток (картки додаються.) |
3хв |
індивідуальний метод |
5. |
Навчальна гра. Вимірювання ЧСС |
12-13хв 10с |
звернути увагу на групові взаємодії |
Заключна
частина уроку (3 хв.) |
|||
1. |
Шикування. Вправи на відновлення. |
10с |
в одну шеренгу |
2. |
Підведення підсумків уроку. |
1хв |
фронтальний метод |
3. |
Виставлення оцінок. |
30с |
індивідуальний метод |
4. |
Домашнє завдання: вправи на силу: згинання і
розгинання рук в упорі лежачи: хлопці 2* 15-25 разів; дівчата: 2*10-12 разів. |
1хв |
слідкувати за правильним виконанням (батькам) |
5. |
Організований вихід з залу. |
20с |
в колону по одному |
Додаток:
Модуль «Волейбол»
Картка 1
1.
Які розміри
волейбольного майданчика:
а) 14м х 7м; б) 18м х 9м; в) 20м х 10м?
2. Суддя показує гравцеві жовту картку. Яке покарання за
цим слідує:
а) вилучення з поля;
б) зауваження; в) попередження?
3.
Чи може команда
взяти одночасно дві перерви на відпочинок:
а) так; б) ні;
в) за рішенням судді?
4.
Скільки часу триває перерва на відпочинок під час гри:
а) 1хв; б) 40с; в) 30с?
5.Яка відстань між середньою лінією і лінією нападу:
а) 3м; б) 4м; в) 2,5м?
6.Чи відбувається зміна сторін поля перед кожною партією:
а) ні; б) так; в) тільки перед
вирішальною?
7. Скільки часу має гравець на виконання повторної подачі:
а) 4с; б) 8с; в) 3с?
8.Якою має
бути висота сітки для жінок:
а) 2,20м; б) 2,26м; в) 2,24м?
Модуль «Волейбол»
Картка 2
1.Яке рішення повинен прийняти суддя, якщо команда порушує черговість
подачі:
а) відновити правильне розміщення і повторити подачу;
б) відновити правильне розміщення і покарати команду втратою подачі;
в) відновити правильне розміщення, зробити гравцеві попередження і повторити
подачу?
2.Кому після закінчення матчу можна підписувати протокол гри з отриманими
результатами:
а) капітанові; б) тренерові?
3.Якою має бути мінімальна висота залу для гри в волейбол:
а) 8м; б) 7м; в) 6,5м?
4.Скільки часу після свистка судді надається гравцеві для подачі м`яча :
а) 5с; б) 8с; в) 10с?
5.Чи може проводитися жеребкування (для визначення першої подачі і сторони
майданчика) перед грою у вирішальній партії:
а) так; б) ні; в) за рішенням судді?
6.Суддя показав гравцеві червону і жовту картки в різних руках. Яке
покарання за цим слідує:
а) зауваження; б) вилучення; в) дискваліфікація?
7.Яке рішення має прийняти суддя, якщо подачу м`яча було виконано до його
свистка:
а) повторити подачу; б) покарати
команду втратою подачі?
8.Чи може суддя дозволити грати босоніж:
а) ні;
б) так?
ТЕМА: Технічні прийоми гри . Передачі м’яча в парах.
Продовжити навчати удару внутрішньою стороною ступні по м'ячу, що летить , шо котиться .
2. Продовжити навчати відволікальним діям (фінтам)
а) фінт «ударом» ногою з «прибиранням» м’яча під себе;
3. Навчити відбиранню м»яча під час двобою з суперником ударом і зупинкою
ногою в широкому випаді.
4. Навчити техніці гри воротаря переведенням м'яча без падіння.
5. Закріпити техніку удару внутрішньою частиною підйому по нерухомому
м’ячу і м’ячу, що котиться.
6. Повторити техніку ударів по м’ячу середньою частиною лобубез стрибка та у
стрибку.
7. Вдосконалювати техніку виконання зупинки внутрішньою стороною стопи м’яча,
що летить;
а) зупинити м»яча підошвою;
б) внутрішньою стороною стопи;
в) стегном;
8. Вдосконалювати техніку раніше вивчених способів ведення м»яча.
9. Сприяти розвитку швидкості.Передачі м’яча в парах . Ведення М’яча в рівномірному темпі лівою та правою ногю . Ведення м’яча з прискоренням до 12-15 м Рухливі ігри та естафети .
ЦІЛІ : Навчальні(освітні ) 1. Продовжувати навчати веденню , передачам , на точність , ударам з певної відстані .
Вдосконалювати техніку ведення м’яча ,ведення різними способами , вдосконалювати техніку передачі м’ча , техніку виконання фінтів , вдосконалювати навички гри в футбол.
Виховні : Виховувати в учнів інтерес і звички до занять з футболу.
1. Використиовувати фізичні вправи для запобігання порушення постави,
зняття втоми .
2.Розвивати активність, яка є основою розвитку людського організму.
3. Самостійно брати участь у двосторонній грі у футбол.
4 . Виховувати бережне ставлення до свого здоров’я .
5. Виховувати морально – вольові якості : цілеспрямованість , дружбу , силу волі .
Оздоровчі та розвивальні : 1)Використовувати фізичні вправи для запобігання порушення постави .
2) Розвивати активність яка є розвитком людського організму .
3) Самостійно приймати рішення та розвивати активність до гри футбол .
Пізнавальні : 1 )Розвивати кругозір про визначних футболістів їх тренерів , чемпіонати, та інші змагання з футболу .
МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ : Спортивний зал. (Стадіон )
СПОРТИВНИЙ ІНВЕНТАР : М’ячі ,набивні м’ ячі , обручі , прапорці .
№ |
З М І С Т У Р О К У |
Ч А С |
Д О З У В А НН Я |
1 |
Вступна частина 1 .Організація класу Шикування в шеренгу .Рапорт чергового про готовність класу до уроку . - Клас ! Рівняйсь ! Струнко ! Учні до уроку фізкультури готові ! Відсутні …. Черговий … 2 . Ознайомлення учнів з завданнями та темою уроку. Діти сьогодні в нас тема уроку така : Технічні прийоми гри . Передачі м’яча в парах
ТЕХНІКА БЕЗПЕКИ. ОЗНАЙОМЛЕННЯ УЧНІВ З ТЕХНІКОЮ БЕЗПЕКИ НА СПОРТИВНОМУ МАЙДАНЧИКУ (СТАДІОНІ) інструкція №
3 . Стройові вправи . Повороти наліво ,направо , кругом . Виконання команд : Рівняйсь ! , Струнко ! , Вільно !. -Переходимо до розминкового бігу ** змійкою ** -Клас ! Направо ! ** змійкою ** бігом руш !
4 . Повільний біг** змійкою** , **проти ходом** 5 . Вправи у русі . 1 Руки на пояс ! На носочках руш ! 2 Руки за голову ! На п’ятках руш ! 3 На внутрішній стороні стопи , руки за спною ,руш ! 4 На зовнішній стороні стопи руки в сторони , руш ! 5 Правим боком приставними кроками ,руш ! 6 Лівим боком приставними кроками , руш ! 7 Кроком , в обхід по залу , руш !
6 .Перешикування у колону по три. - Клас на 1-3 розподілись ! - Клас в колну по три шикуйсь ! На витягнуті руки розімкнись Шеренги рівняйсь ,колони рівняйсь ! 7 . Комплекс вправ ранкової гімнастики
1. – В . п . –ноги на ширині плеч руки на поясі .. 1 – Нахили головою вперед, назад . 2 - Нахили головою вліво, вправо . 3 – Кругові повороти головою . 2. – Кругові рухи в плечовому поясі . 1 , 2 – два кругові рухи вперед ; 3 ,4 – у звортньому напрямку .
3. - Нахили вправо , вліво ноги нарізно . 1 , 2 – два нахилили вправо ; 3 , 4 - два нахили вліво .
4 . Повороти тулуба вправо і вліво , руки зігнуті в ліктях біля грудей .
1 ,2 – два пружні повороти вправо , 3 ,4 – два пружні повороти вліво .
5 . Нхили вперед ,назад .
1 ,2 –руки на поясі , прогин вперед , 3 ,4 – руки на поясі , прогин назад .
6 . –Махи ногами .
В . п . ноги на ширині плеч руки прямо перед собою . 1 ,2 – мах лівою ногою , дістаємо долоні рук, 3 , 4 – мах правою ногою ,дістаємо долоні рук .
7 . – Випади вліво вправо . В . п . ноги широко руки на колінах . 1 ,2 – випад вправо , 3 , 4 –випад вліво .
8 . – Стрибки . В . п . руки на поясі , ноги на ширині плечей . 1 ,4 – стрибки на лівій нозі , 1 , 4 – стрибки на правій нозі , 1 , 4 – стрибки на обох ногах з хлоп очком над головою .
9 . – Присідання . В , п , - ноги на ширині плечей руки на поясі . 1 – руки прямо перед собою , 2 – присідаємо , 3 – встаємо , 4 – руки на пояс .
|
10 хв .
1 xв .
1 хв .
1 хв . 2 хв .
4 хв . |
Рівння по носках ,спина рівна ,плнчі відвести на зад , голова – прямо , руки витягнуті вздовж тулуба .
Заернути увагу на дотримання правил техніки безпеки .
Звертати увагу на правильність виконання повороту
Вчитель звертає увагу на дотримання дистанції при виконанні вправи .
Звертати увагу на правильне виконання вправ на дотримання дистанції ,правильну постановку рук , ніг ,носове дихання.
Ритмічне виконання ,правильне виконання вправ .
Ноги від підлоги не відривати , голову повертати в напрямку руху .
Ноги в колінах не згинати .
Ноги прямі ,тулуб тримаємо рівно , голова дивиться вперед .
Широкий випад .
Слідкуємо за правильністю виконання вправи . |
2
3 |
ОСНОВНА ЧАСТИНА Технічний прийом 1. «Зупинка підошвою м'яча, що котиться»
Для зупинки м'яча підошвою необхідно трохи зігнуту ногу назустріч до м'яча, що котиться, — так, щоб м'яч торкнувся підошви. Ступня цієї миті повернута носком угору. М'якість зупинення м'яча досягається відведенням ноги трохи назад у мить зближення м'яча з підошвою. Винесення ноги вперед призводить до відскакування м'яча від гравця. Тулуб у мить зупинки м'яча має бути трохи нахиленим уперед. Вправи для навчання
1) Використовуючи (в парах) стіну 2) У парах 1. Передача й зупинка. Розбити
2. У вільне коло. Накреслити чоти- стань між кожною парою кіл — 3 кроки. Кожна пара кіл перебуває навпроти іншої пари за 10 кроків. Гравці займають будь-які 2 кола. Учень посилає м'яч у вільне коло партнера, який має встигнути до нього прибігти й зупинити м'яч у межах кола. Якщо партнер не встигне зупинити м'яч, що закотився в коло, то тому, хто б'є, зараховується 1 бал. Так, посилаючи по черзі м'яч по землі у вільне коло партнера, гравці змагаються, хто набере більше балів.
3. Не дай м'ячеві потрапити за лінію. Зміст вправи такий самий, що і попередньої, тільки учасники стають не в кола, а перед накресленою ними лінією. Завдання кожного — встигнути переміститися на лінію й зупинити м'яч підошвою до того, як він закотиться за лінію. 3) Для групи учнів 1. Прямо й по діагоналі. Учні об'єднуються у 2 групи й стають навпроти на відстані 10 кроків. Усередині груп відстань між гравцями — 2—3 кроки. Один із тих, хто стоїть скраю, передає м'яч по землі том}', хто стоїть навпроти. Той зупиняє м'яч і передає його гравцеві, який стоїть біля партнера, від якого він отримав м'яч. Далі м'яч так само передається тому, хто стоїть навпроти. Дотримання цієї умови забезпечує рівномірність участі всіх гравців в ударах і передачах.
2. Із перебіганням назад. Дві групи стають у колони з відстанню 10—15 кроків одна навпроти іншої. Направляючий однієї з колон передає по землі м'яч партнерові, який стоїть навпроти, і перебігає в кінець своєї колони. Гравець, зупинивши м'яч, залишає його тому гравцеві своєї колони, який стоїть за ним, і також перебігає в кінець своєї колони. Далі те саме робить той, хто опинився в колоні першим.
3. М'яч у колі. Кілька гравців стають на лінію кола, а один — у його середину. Гравець, який стоїть усередині, по черзі передає м'яч по землі кожному партнерові. Гравець, який отримав м'яч, зупиняє його й віддає назад тому, хто стоїть усередині кола. Через певний час гравець, який стоїть усередині, міняється місцем з одним із партнерів.
Вправи для навчання
1. У стіну. Учень кидає руками м'яч у стіну та, розрахувавши місце його приземлення після відскакування, зупиняє підошвою.
2. Дожени й зупини. Учень кидає м'яч уперед-угору і, розрахувавши місце його приземлення, зупиняє м'яч підошвою. Можна ускладнити завдання, кидаючи м'яч то праворуч, то ліворуч ( Наздоганяючи м’яч шо падає , зупинити його при підскакуванні від землі можна лише підошвою.) 2) У парах 1. Із воротарем. Один учень (воротар) так кидає партнерові м'яч, щоб він летів на різній висоті. Зупинивши м'яч підошвою, партнер завдає удару по воротах. Час від часу гравці міняються ролями. 2. Зустрічна передача. Учні стають один навпроти одного на відстані 15—20 кроків і по черзі б'ють м'яч у бік партнера, який зупиняє його підошвою. 3. Біля стіни. Один учень стоїть за кілька кроків від стіни, боком до неї. Партнер, який перебуває за 15 кроків, подає м'яч, а той, хто стоїть біля стіни, зупиняє його підошвою, а потім з невеликого розгону вздовж стіни б'є в неї м'ячем. Періодично партнери міняються ролями.
3) Для групи учнів
Можна використовувати вправи «Прямо і по діагоналі» і «З перебіганням назад», але відстані між колонами і гравцями в групах мають бути більші: щоб гравець, який розраховує місце приземлення м'яча, що летить, міг вільно рухатися в сторони й назад.
Можливі помилки Учень, не визначивши точки приземлення м'яча, зарано підняв ногу. М'яч проскочив під ногою раніше, ніж він устиг «зловити» його підошвою. Учень, не розслабивши м'язи ступні, дуже сильно притиснув підошвою м'яч до землі. М'яч відскочив. Технічний прийом 3. «Удар серединою підйому в русі та на місці» По м'ячу можна бити серединою підйому, а також його внутрішньою і зовнішньою частиною. При навчанні учнів вчитель має дуже чітко володіти технікою виконання цього удару. Гравцям, які б'ють по м'ячу правою ногою, слід поставити ліву ногу поряд з м'ячем так, щоб її носок був трохи попереду м'яча. Праву ногу — трохи позаду й навпроти проводжаючи м'яч, її слід випрямляти. Примітка: до удару гомілковостоп-ний суглоб розслаблений, а при нанесенні удару його слід напружити. Ліву руку в мить удару потрібно виносити вперед-угору. Щоб ударити по м'ячу з розбігу, слід відійти на кілька кроків назад, але не вбік від м'яча. Розрахувати розгін, щоб у мить удару положення ніг було таким самим, як і при ударі з місця. Завдаючи удару, опорну ногу слід підвести на носочки, щоб тією, якою наноситься удар, не зачепити пальцями землю. Удар серединою підйому — один із основних. Висота польоту м'яча при ударі підйомом залежить від того, наскільки опорна нога в мить удару відстоїть від м'яча. Якщо опорна нога на рівні м'яча, то підйомом ноги, що б'ють, вдається торкнутися м'яча всередині або трохи вище. Політ м'яча при такому ударі невисокий. Якщо ж опорна нога — далі від м'яча, то ногою, що б'ють, вдається торкнутися лише нижче за частину м'яча. Виходить підсічка, і м'яч летить високо. Серединою підйому можна посилати м'яч у будь-якому напрямку, з різною силою й точністю: м'яча торкається досить велика площа ноги. У грі цей удар доволі часто застосовується. Вправи для навчання 1) Із стіною 1. Серединою всередину. Учень стоїть перед м'ячем. Замахується правою ногою, щоб завдати удару серединою підйому. Але спершу обмежується лише правильним підведенням ноги під м'яч. До удару ще справа не доходить. Учитель має звернути увагу, щоб правильно стояла опорна нога, щоб у мить торкання м'яча був випрямлений і напружений гомілковостопний суглоб і середина підйому потрапляла всередину м'яча. Завдання: підводити так до м'яча праву ногу 25—30 разів. 2. Біля стіни. Учень стоїть за 10 кроків від стіни й з цього місця завдає 50 ударів серединою підйому правої нога. Учитель звертає увагу не на силу удару, а лише на прямолінійність польоту м'яча. Спершу удари слід наносити по нерухомому м'ячу і з місця. Можна намітити учневі частину стіни, в яку потрібно влучити. 3. По нерухомому м'ячу з розгону. М'яч потрібно поставити навпроти стіни, приблизно за 15 кроків від неї. Учневі з розгону слід нанести по нерухомому м'ячу 50 ударів серединою підйому. 4. Предмет перед стіною. Учень стає навпроти стіни, приблизно за 10—15 кроків. Учитель крейдою роз-мічує стіну на 9 рівних квадратів. Завдання учневі: потрібно завдати ЗО ударів з місця, а потім стільки ж з розгону, щоразу прагнучи потрапити м'ячем в один із наперед вибраних квадратів.
5. У маленькі ворота. За 5—6 кроків від стіни потрібно зробити зі стійок або з підручних предметів маленькі ворота (завширшки 2—3 кроки). М'яч слід поставити за 10—15 кроків навпроти цих воріт. Завдання: вдаряючи по м'ячу серединою підйому, намагатися потрапити у ворота. Не припиняти виконання вправи, аж поки учень не потрапить у ворота 20 разів. Удари наносити по черзі то з місця, то з розгону по нерухомому м'ячу. 2) У парах 1. Біля дерева. Дітей поділити на пари й поставити один навпроти одного по різні боки дерева, приблизно за 10—15 кроків від нього. Завдання: по черзі завдавати удару з місця і з розгону серединою підйому, намагаючись потрапити у стовбур. Можна домовитися: той, хто влучив у ціль, повторює удари, аж поки не промахнеться. 2. Зрушити з місця кошик. Поставити посеред футбольного майданчика кошик для м'ячів або якийсь інший легкий предмет (ящик, відро). Учні розташовуються один навпроти одного по різні боки від цього предмета і змагаються, хто частіше потрапить м'ячем у кошик так, щоб він перекинувся або похитнувся. Удари слід наносити ногою, а також із місця або з розгону (хто як хоче), але по нерухомому м'ячу і з однакової відстані, позначеної межею. Можна домовитися: влучив у предмет, але не зрушив його з місця — 1 бал; якщо предмет упав або похитнувся — 2 бали. Обидва воротарі. З підручних засобів потрібно зробити двоє воріт і розташувати їх за 15 кроків одні від інших. Штангами може слугувати каміння, цегла або інші предмети. Завдання: по черзі бити по воротах партнера серединою підйому з місця або з розбігу. Коли один б'є, інший перебуває в ролі воротаря. 4. Влучити в квадрат. Учитель малює на стіні квадрат, у якого кожна сторона становить 1 м. Завдання: з 10—15 кроків намагатися влучити у квадрат. Можна провести змагання: хто більше разів потрапить у квадрат, ударяючи по м'ячу серединою підйому з місця або з розгону (за бажанням). 3) Для групи учнів
3. Передача із зупинкою. Учитель розташовує дітей на певній відстані трикутником, чотирикутником або по колу. Завдання групі учнів: серединою підйому з місця або з розгону передавати м'яч один одному. Перед ударом м'яч зупиняти. 4. Кошик усередині. Необхідно поставити всередині трикутника, квадрата або кола (залежно від кількості учнів) кошик для м'ячів або інший легкий предмет. Завдання: передаючи м'яч один одному, намагатися водночас влучати у ціль. Учневі, який потрапив, надається право повторювати удари до промаху.
Можливі помилки • У мить удару опорна нога учня розташована далеко від м'яча, бо та нога, що завдає удару, ледве дотягується до нього. • Розгін зроблено не по прямій, а збоку від м'яча. По цьому обидві ноги опинилися в положенні, незручному для нанесення удару серединою підйому. • Удар не припав на середину, а ніби ковзнув. Тому м'яч полів убік. • У мить удару тулуб не був нахилений уперед, тому ногу, що била, було незручно відвести назад для замаху. • Підготовка до удару була правильною, але в мить зіткнення ноги з м'ячем носок виявився поверненим усередину (до опорної ноги). Тому не вдалося торкнутися м'яча великою площиною підйому: нога лише побіжно пройшлася по м'ячу. • Така сама помика, але носок повернений назовні. • Пальці зачепили землю: під час удару опорна нога не підвелася на носок, а тулуб не був нахилений уперед.
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА - Клас ! У шеренгу шикуйсь ! Підведення підсумків уроку . Оцінювання та мотивація оцінок . Шикування та виведення класу .
|
20 хв .
3 хв .
3 хв .
5 хв .
5 хв .
5 хв .
5 хв . |
Слідувати за правильністю виконання поставлених завдань.
Слідкувати за правильністю виконання поставлених завдань.
Групи виконують завдання поступово розходячись в різні сторони поля .
Слідкувати за дисципліною, правильним виконанням завдань
Слідкувати за дисципліною, правильним виконанням завдань
Слідкувати за дисципліною, правильним виконанням завдань
Слідкувати недопусканням поилок та правильністю виконання завдань .
Запобігати можливим помилкам звертати увагу на правильність виконання поставлених завдань.
Звернути увагу на силу виконання удару та правильність .
Зветати увагу на точність виконання ударів .
Звертати увагу на частину ноги якою виконуємо удар по м’ячу .
Вправа виконується на швидкість та точність ударів по м’чу .
Виконується як додаткова вправа для розвитку точносі ударів . Звертати увагу на правильність виконання ударів якою частиною ноги .
Звернути увагу на можливі помилки .
|
№ |
З М І С Т У Р О К У |
Ч А С |
Д О З У В А НН Я |
1 |
Вступна частина 1 .Організація класу Шикування в шеренгу .Рапорт чергового про готовність класу до уроку . - Клас ! Рівняйсь ! Струнко ! Учні до уроку фізкультури готові ! Відсутні …. Черговий …
2 . Ознайомлення учнів з завданнями та темою уроку. Діти сьогодні в нас тема уроку така : Передачі м’яча лівою та правою рукою, ведення та передачі м’яча різними способами . штрафні кидки з відстані 4-5 метрів , подвійний крок – кидок . 3 . Стройові вправи . Повороти наліво ,направо , кругом . Виконання команд : Рівняйсь ! , Струнко ! , Вільно !. -Переходимо до розминкового бігу ** змійкою ** -Клас ! Направо ! ** змійкою ** бігом руш !
4 . Повільний біг** змійкою** , **проти ходом** 5 . Вправи у русі . 1 Руки на пояс ! На носочках руш ! 2 Руки за голову ! На п’ятках руш ! 3 На внутрішній стороні стопи , руки за спною ,руш ! 4 На зовнішній стороні стопи руки в сторони , руш ! 5 Правим боком приставними кроками ,руш ! 6 Лівим боком приставними кроками , руш ! 7 Кроком , в обхід по залу , руш !
6 .Перешикування у колону по три. - Клас на 1-3 розподілись ! - Клас в колну по три шикуйсь ! На витягнуті руки розімкнись ю Шеренги рівняйсь ,колони рівняйсь ! 7 . Комплекс вправ ранкової гімнастики
1. – В . п . –ноги на ширині плеч руки на поясі .. 1 – Нахили головою вперед, назад . 2 - Нахили головою вліво, вправо . 3 – Кругові повороти головою . 2. – Кругові рухи в плечовому поясі . 1 , 2 – два кругові рухи вперед ; 3 ,4 – у звортньому напрямку .
3. - Нахили вправо , вліво ноги нарізно . 1 , 2 – два нахилили вправо ; 3 , 4 - два нахили вліво .
4 . Повороти тулуба вправо і вліво , руки зігнуті в ліктях біля грудей .
1 ,2 – два пружні повороти вправо , 3 ,4 – два пружні повороти вліво .
5 . Нхили вперед ,назад .
1 ,2 –руки на поясі , прогин вперед , 3 ,4 – руки на поясі , прогин назад .
6 . –Махи ногами .
В . п . ноги на ширині плеч руки прямо перед собою . 1 ,2 – мах лівою ногою , дістаємо долоні рук, 3 , 4 – мах правою ногою ,дістаємо долоні рук .
7 . – Випади вліво вправо . В . п . ноги широко руки на колінах . 1 ,2 – випад вправо , 3 , 4 –випад вліво .
8 . – Стрибки . В . п . руки на поясі , ноги на ширині плечей . 1 ,4 – стрибки на лівій нозі , 1 , 4 – стрибки на правій нозі , 1 , 4 – стрибки на обох ногах з хлоп очком над головою .
9 . – Присідання . В , п , - ноги на ширині плечей руки на поясі . 1 – руки прямо перед собою , 2 – присідаємо , 3 – встаємо , 4 – руки на пояс .
|
10 хв .
1 чв .
1 хв .
1 хв . 2 хв .
4 хв . |
Рівння по носках ,спина рівна ,плнчі відвести на зад , голова – прямо , руки витягнуті вздовж тулуба .
Звертати увагу на правильність виконання повороту
Вчитель звертає увагу на дотримання дистанції ,
Звертати увагу на правильне виконання вправ на дотримання дистанції ,правильну постановку рук , ніг ,носове дихання.
Ритмічне виконання ,правильне виконання вправ .
Ноги від підлоги не відривати , голову повертати в напрямку руху .
Ноги в колінах не згинати .
Ноги прямі ,тулуб тримаємо рівно , голова дивиться вперед .
Широкий випад .
Слідкуємо за правильністю виконання вправи . |
разів потрапить у квадрат, ударяючи по м'ячу серединою підйому з місця або з розгону (за бажанням).
3) Для групи учнів
Проблемою всіх вчителів фізкультури, зазвичай, є обмежена кількість м'ячів. Дітей у класах навчається багато, а м'яч — один. Я пропоную навчальні рухливі ігри для навчання учнів техніці виконання удару середньою частиною підйому з одним м'ячем.
1. Передача із зупинкою. Учитель розташовує дітей на певній відстані трикутником, чотирикутником або по колу. Завдання групі учнів: серединою підйому з місця або з розгону передавати м'яч один одному. Перед ударом м'яч зупиняти.
2. Кошик усередині. Необхідно поставити всередині трикутника, квадрата або кола (залежно від кількості учнів) кошик для м'ячів або інший легкий предмет. Завдання: передаючи м'яч один одному, намагатися водночас влучати у ціль. Учневі, який потрапив, надається право повторювати удари до промаху.
Можливі помилки
• У мить удару опорна нога учня розташована далеко від м'яча, бо та нога, що завдає удару, ледве дотягується до нього.
• Розгін зроблено не по прямій, а збоку від м'яча. По цьому обидві ноги опинилися в положенні, незручному для нанесення удару серединою підйому.
• Удар не припав на середину, а ніби ковзнув. Тому м'яч полів убік.
• У мить удару тулуб не був нахилений уперед, тому ногу, що била, було незручно відвести назад для замаху.
• Підготовка до удару була правильною, але в мить зіткнення ноги з м'ячем носок виявився поверненим усередину (до опорної ноги). Тому не вдалося торкнутися м'яча великою площиною підйому: нога лише побіжно пройшлася по м'ячу.
• Така сама помилка, але носок повернений назовні.
• Пальці зачепили землю: під час удару опорна нога не підвелася на носок, а тулуб не був нахилений уперед.
1 . Шикування в шеренгу , ведення м’ яча по колу різними темпами .( повільний ,середній , швидкий. )
1- свисток – в повільному темпі .
2 – свистки – в середньому темпі.
3 – свистки – в швидкому темпі .
2 . Передачі м’яча в парах . ( розподіл класу по парах , м’ячі в кожного учня .)
1 – й, передає м’яч верхом ,
2 – й , перелає м’яч низом .
3 . Розподіл класу на дві групи .
1 – ша . група .
Ведення м’яча по колу з кидком в кільце ( 1 – 2 м . )
По сигналу міняють напрямок руху .
2 – га . група .
Кидок в кільце з вілстані 4 – 5 м .
4 . Подвійний крок + кидок з різних сторін щита ,
5 . Розрахунок на перший другий .
1 естафета
Ведення м’яча + попадання в кільце . ( естафета проводиться в швидкому темпі .)
2 естафета
Перенесення набивних м’ячів через вертикально стоячі обручі .
3 естафета
Обведення перешкод + попадання м’ячем в кільце
ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
- Клас ! У шеренгу шикуйсь !
Підведення підсумків уроку .
Оцінювання та нагородження команди переможців .
«Ми зі спортом дружимо, виростаєм дужими!»
9 квітня 2014 року для учнів Торговицької школи І-ІІІ ступенів ім.Є.Ф.Маланюка було проведено спортивне змагання «Ми зі спортом дружимо, виростаєм дужими!».
В змаганнях брали участь 3 команди:
1-команда «Переможці»: командир-Шевчук Даша,4 клас;
2-команда «Блискавка»: командир- Слюсаренко Євген, 3 клас.
3-команда «Спритні»: командир- Луценко Зоряна, 2 клас
Діти прийняли участь у різноманітних спортивних естафетах: стрибки на скакалці, передавання м’яча, складання слів та інш.
Для вболівальників команд було проведено цікава вікторина «Який вид спорту ти знаєш?».
Всі команди були сильними, але перемогу здобула команда «Переможці». По завершенню змагань учасники були нагороджені грамотами.
Ми зі спортом дружимо - виростаєм дужими!
Торговицька школа І-ІІІ ступенів ім.Є.Ф.Маланюка
Заряд бадьорості та позитивних емоцій отримали всі учасники та гості спортивного свята та показали себе справжніми спортсменами - спритними, швидкими, витривалими!
Cценарій
Спортивне свято
Під маршову музику в залу заходять учасники. Команди дітей і шикуються в шеренгах. За ними йдуть решта дітей. Команди шикуються одна навпроти одної. Діти, котрі не в команді, декламують слова.
Ця планета неозора У суботній ранній час
Називається Земля. Розбудило сонце нас.
Є на ній моря і гори, Тільки чути з краю в край:
І поля. - Гей! Зарядку починай!
На планеті цій зростає Ряд за рядом по порядку
Життєрадісний народ. Йдуть спортсмени на зарядку.
Любить спорт він Трошки вищі від землі
І не знає ще турбот. Фізкультурники малі.
Усі: Ми зі спортом дружимо.
Виростаєм дружніми.
Будуть з нас і альпіністи,
І завзяті футболісти,
І жокеї, і плавці,
Фехтувальники й гребці!
Усі: Бо зі спортом дружимо.
Виростаєм дружніми.
Учитель: Ми з вами вирушаємо у країну Знань. По дорозі зустрінемося з труднощами й радощами шкільного життя. Для подолання всіх перешкод потрібно бути здоровими, міцними і витривалими. А для цього треба займатися спортом, робити ранкову гімнастику, загартовуватися. Тому я щиро вітаю вас на нашому спортивному святі. Всі ви візьмете участь у змаганнях, хтось здобуде перемогу, а хтось зазнає поразки. Але головне, що всі ми зібрались у цій залі. Нас об'єднав спорт.
Мені приємно представити вам учасників змагань:
1-команда «Переможці»: командир-Шевчук Даша,4 клас;
2-команда «Блискавка»: командир- Слюсаренко Євген, 3 клас.
3-команда «Спритні»: командир- Луценко Зоряна, 2 клас
ЗМАГАННЯ
1. Естафета
Біг з м'ячем (добігти до стіни, торкнутися м'ячем, повернутись і передати м'яч іншому учасникові).
2. Слалом
- Що це за вид спорту? (Маневри на лижах між палицями.)
- Ви маєте маневрувати між кеглями, як це роблять досвідчені лижники. (Кожен учасник маневрує між кеглями, передає естафету іншому.)
3. Триніжка
- Всі ви знаєте тварину сороканіжку. А у нас буде триніжка. (Одягається резинка на ноги двох учасників (в одного — ліва, у другого — права). Вони "трьома" ногами мають оббігти прапорець.)
4. Конкурс глядачів
1) Види спорту. (Називають якомога більше видів спорту.)
2) Хто довше прострибає на скакалці? (Спочатку дівчатка, потім хлопчики.)
5. Передача м'яча
(Команда стає у колону, руки над головою, передають м'яч один одному, останній гравець підбігає вперед.)
6. Біг у мішках
- Кота в мішку бачили?
(Прострибати у мішку до зазначеного місця і повернутися.)
(Пісня "Дорослі і діти".)
(Перетягування каната. По 4 учасники декілька разів перетягують канат.)
7. Паротяг
- Я - паротяг, а ви - вагони.
Починаєм перегони.
(Біжить один учасник, оббігає прапорець, повертається і бере за руку наступного гравця. Біжать удвох, потім беруть третього, четвер того і т.д.)
8. Підсумок
Нагородження "медалями".
Учитель: На сьогоднішніх змаганнях усі витратили чимало сил, енергії, отримали заслужені нагороди. Поки що, ці медалі солодкі, але цілком можливо, що саме хтось з нашіх класів отримає справжні олімпійські медалі і прославить наше село Торговицю на всю Україну.
(Пісня "У здоровому тілі - здоровий дух".)
Під звуки маршу всі організовано виходять із зали.
Комментариев нет:
Отправить комментарий